تبلیغات

تصویر ثابت

تصویر ثابت

پرسش مهر 17 - مواد غذایی مناسب برای آرامش
پرسش مهر 17
 

خشونت از کجا نشأت گرفته است؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟ چگونه باید در برابر خشونت ایستادگی کنیم؟ چگونه می توانیم کشوری دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم؟ چگونه می توانیم جامعه، منطقه و جهانمان را از خشونت برهانیم؟

شاید آهن بدن‌تان کم شده باشد...
کم‌خونی ناشی از فقر ‌آهن نیز یکی از عوامل بی‌حوصلگی، افسردگی، عصبانیت و بدخلق بودن افراد است. وی جبران این کمبود را از طریق مصرف انواع منابع پروتئین‌های حیوانی (مثل انواع گوشت‌ قرمز و سفید) میسر می‌داند و می‌گوید:"با تامین نیاز آهن بدن، عملکرد مغز هم بهتر می‌شود و افراد از روحیه بهتری برخوردار خواهند شد."

گوشت سفید را از قلم نیندازید
مصرف غذاهای حاوی پروتئین و البته با کلسترول پایین (مثل گوشت بوقلمون، شترمرغ ومرغ) باعث افزایش سطح اسیدهای آمینه دربدن می‌شود. با افزایش اسیدهای آمینه در بدن، میزان ترشح سروتونین هم زیاد می‌شود. هورمونی که نقش بسیار مهمی درکاهش اضطراب و ایجاد حس آرامش در بدن به عهده دارد. بنابراین، سعی کنید که هفته‌ای چند مرتبه این گروه از خوراکی‌ها را دررژیم غذایی‌تان بگنجانید. وجود کلسترول کم و اسیدهای چرب غیر اشباع در گوشت بوقلمون و شترمرغ ، آنها را به غذایی مناسب برای رفع افسردگی تبدیل کرده است، فقط به شرطی که از سرخ کردن آنها در روغن فراوان بپرهیزید. 

مکمل ویتامین d
خواص ویتامین Dاین ویتامین هم از آن دسته ریزمغذی‌هایی است که باعث افزایش سطح سروتونین در مغز می‌شود.پژوهشگراندانشگاه تورنتو یکی از دلایل افسردگی مردم در فصل زمستان و کشورهای سردسیررا کاهش سطح ویتامین D در بدن در اثر کاهش نور خورشید اعلام کرده‌اند. آنها می‌گویند که برای جلوگیری از افسردگی در روزهای سرد باید حداقل 600 واحد ویتامین D از طریق مصرف غذاهای حاوی این ویتامین به بدن برسد.[1]





طبقه بندی: راه های ایستادگی در برابر خشونت، 
برچسب ها: غذاهایی برای کاهش خشونت، غذاهایی برای آرامش، خواص مواد غذایی،  
توسط الهه سلیمانی